x

Spor Güvenliği

Hangi yaşta çocuğumu spora başlatabilirim?

Çocuklar takım sporlarına başlamadan önce en az 6 yaşında olmalıdır. Bu yaştan önce çocuklarınızı öğrenmek ve eğlenmek için oynadığı sporlara yönlendirin.

Çocuğuma uygun sporu seçmesi için nasıl yardım edebilirim?

Çocuğunuzun pek çok spor yapması için onu cesaretlendirin. Bu çocuğunuza geniş yelpazede yetenekler edinmesini sağlar. Bu onun sıkılmasını ve ilgisini kaybetmesini engeller. Çocuklar 10 yaşından önce tek bir spora yönlendirilmemelidir.

Spor yapmadan önce çocukların ve ebeveynlerin alması gereken önlemler nelerdir?

  • Spor fiziği için bir doktora başvurun
  • Sezon başlamadan önce forma girin
  • Kondisyonunuzu yavaşça yükseltmeye çalışın
  • Güvenlik ekipmanlarının iyi şekilde olduğundan ve ulusal standartlara uyduğundan emin olun
  • Isınma ve soğuma germe egzersizlerini antremandan önce ve sonra uygulayın
  • Bol sıvı tüketin
  • Çocuğunuzun uygun diyeti ve yeterli uykuyu aldığından emin olun
  • Vücudun dinlenmesi için haftada en az bir gün dinlenmeye ayırın

Çocuğumun takımına antrenörlük yapmak istiyorum. Bu iyi bir fikir midir?

Öncelikle çocuğunuz ile konuşun. Çocuğunuza antrenörlük yapmak ona daha fazla stress yükleyecektir. Herhangi bir takımla çalışmadan önce, antrenörlerin antrenörlük eğitimini almaları gerekmektedir.

Çocuğumun güvenlik ekipmanlarını giymesi gerekli midir?

Evet. Atletler antremanda yarışmadan daha fazla yaralanma riskine sahiptir. Ekipmanın doğru giydirildiğinden ve her kullanımdan sonra hasarlanıp hasarlanmadığından emin olun.

Çocuklar için spordan önce ısınmak önemli midir?

Evet. Çoğu yaralanma önlenebilir. Yavaş tempoda koşu ve sonrasında germe egzersizleri kas tonusunu korumada ve yaralanmaları önlemede yardımcıdır.

Herhangi bir takım üyesi yaralandığında ne yapmalıyım?

  • Aktiviteyi durdurun
  • Neler olduğunu anlamaya çalışın
  • Bir erişkin bulun
  • İlkyardım çağırın
  • En önemlisi, yaralı sporcuyu asla yerinden oynatmayın. Bunu profesyonel medikal ekibe bırakın.

Yardımcı nutrisyonel takviyelerin atletik performansı arttırmak için alınabileceğini duydum. Bunlar çocuklarımın kullanması için uygun mudur?

Çocukların hem sınıfta hem de oyun sahasında iyi performans göstermesi için, iyi dengelenmiş bir diyet almaları gerekmektedir. İyi diyeti olan bir çocuğun besin takviyesine ihtiyacı yoktur. Bazı takviyelerin ‘besinsel’ ibaresi taşıdığı için ‘Food and Drug Administration’ (FDA) onay sürecinden geçmediğini bilmek gereklidir. Bu test sürecinden geçmemek, bu takviyelerin yan etkileri hakkında da çok az veya hiç kanıtın olmaması demektir.

Fiziksel aktivite sırasında sporcu içecekleri mi yoksa su içmek mi daha iyidir?

Bu tamamen tercih meselesidir. Terlediğinizde, yerine koymanız gereken derecede su kaybedersiniz. En iyisi oyunlardan önce, sırasında ve sonrasında su içmektir. 2 saatten daha fazla oynarsanız, sporcu içeceklerinden faydalanabilirsiniz. Sporcu içecekleri çocuğunuzun kaybettiği kaloriyi almasına yardımcı olacaktır. Bu durumlar haricinde sadece su kullanabilirsiniz.

www.sporcuanaliz.net alıntı yazıdır.

Çeviri: Dr. Mehmet Kaymakoğlu